Paw patrol legetøj er en ny trend, der er kommet for at blive

Man har før i tiden set mange mærker indenfor børnelegetøj, der har vist sit ansigt og brand på markedet, men er udgået efter nogle et eller få år i butikkerne og i forbindelse med e-handlen. Paw patrol legetøj er dog et af de mærker, mange regner med og forventer, at kunne købe i mange år fremover, da dette tiltaler børnene i alderen 3-10 år på en måde, der kan sammenlignes med andre mærker som f.eks. Barbie og Playmobil gjorde det i 80’erne og 90’erne. Paw patrol er legetøj, der findes i alle afskygninger og som ikke kun henvender sig til det ene køn, der findes legetøj fra dette mærke både til piger og drenge. Det er f.eks. muligt at få både en bilbane og et tesæt til teselskaber for nogenlunde samme pris, samtidig har Paw patrol legetøj markedsført sig ved at tilføje en masse forskellige hverdagsting såsom drikkedunke, skoletasker og andet i deres sortiment, således at børnene kan have deres Paw patrol legetøj med sig udenfor hjemmet, se nogle af de mange produkter her https://legetoejseksperten.dk/shop/paw-patrol-legetoej-969c1.html.  Dette brand spiller derfor på alle tangenter hos børnene, der ofte opdager denne nye legetøjstrend i institutionerne og derefter går hjem og fortæller deres forældre om alle de sjove og farverige ting som de andre børn har. Paw patrol er ved at snige sig ind på LEGO’s enemærker, forstået på den måde, at de ligesom dette andet store brand har bredt sig i deres sortiment og nu også er at finde på streamingstjenester som viaplay, hvor børnene kan følge med i livet hos de mange karakterer, der ikke kun består af menneskefigurer men især også hunde og katte, deraf navnet Paw patrol.

Langt de fleste børn elsker dyr, hvilket er et af de kriterier, der har gjort at successen er blevet så stor på så kort tid. Paw patrol startede ud som en tv-serie i Canada, men har grundet deres store succes udviklet flere og flere produkter i sortimentet, og er derfor blevet et samlerprojekt for især de små børn, der let lader sig lokke af de søde dyr i serien og identificerer sig i disse, da dyrene fra patruljen har hver deres egenskab, der gør dem særlige og ekstra seje i børnenes øjne. Nogle forældre udviser en vis skepsis overfor denne identificering, dog er langt de fleste forældre indforståede med, at børn har brug for flere forbilleder end blot de voksne de omgiver sig med og at Paw patrol ikke er en identitetsstyrende faktor i barnets personlighedsudvikling. Den Canadiske tv-serie så første gang lyset tilbage i 2013, men er først for alvor brudt igennem i Danmark i løbet af 2016, hvor de forskellige film og merchandises ramte de danske legetøjskæder, herefter har det taget fart og har skubbet mange andre, ellers konkurrerende, brands ud af billedet. I bund og grund kan man sige, at dette nye brand indenfor legetøj er kommet for at blive, eftersom det er eksploderet på det danske marked i løbet af ganske få måneder.